Blog

27 مرداد, 1400

آبشار زرد لیمه را بشناسیم!

آبشار زرد لیمه در میان صخره ها و کوه های بلند زاگرس و در انتهای یک دره بسیار سرسبز و باصفا قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۴۰ متر و عرض تاج آن (به جایی که آب شروع به پائین ریختن می کند، تاج آبشار می گویند) حدود ۶۵ متر است که آن را به عنوان یکی از عریض ترین آبشارهای کشور معروف کرده است. هر چیزی که از یک مقصد طبیعت گردی انتظار دارید را می توانید در این منطقه پیدا کنید. کوهستان های مرتفع، رودخانه ای زیبا، جنگل، مراتع سرسبز و البته یک اثر تاریخی ۶۰۰۰ ساله در این منطقه دور هم جمع شده اند.

آبشار زرد لیمه از جاهای دیدنی اردل به شمار می‌رود و در میان کوه‌ها و در انتهای یک دره واقع شده است. در زبان ایلیاتی، «زرد» به‌معنای بلندی و «لیمه» به‌معنای پایین دست است و بنابراین می‌توان نام آن را به‌معنی آبی که از بالادست به پایین دست فرو می‌ریزد، دانست. همچنین نام دیگر این آبشار «بوئینه» است. این آبشار ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد و عرض تاج آن نیز ۶۵ متر است. در واقع زرد لیمه یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران است و در میان یک منطقه کوهستانی و جنگلی همچون الماسی خودنمایی می‌کند.

موقعیت آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه در منطقه «دیناران» شهرستان اردل و در انتهای دره‌ای به نام زرد لیمه، قرار گرفته است. رودخانه زیبایی به نام «بازفت» نیز از کنار آن عبور می‌کند. موقعیت دقیق این آبشار زیبا را می‌توانید روی نقشه زیر مشاهده کنید:

مسیر یابی آنلاین به آبشار زرد لیمه

معرفی مناطق گردشگری , , , , ,
درباره مدیریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
معرفی ما
مجموعه بوم گردی ملک آباد از شما عزیزان دعوت میکند که بامسافرت به استان چهار محال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ از طبیعت بکر و روستاه های دیدنی و مناطق گردشگری و توریستی که سالیانه میزبان هزاران گردشگر از سرتا سر نقاط ایران و جهان می باشد لحظاتی خوش و خاطراتی به یادماندنی و با هزینه اقامت بسیار کم برای شما فراهم آورد .
سبدخرید