تالاب بین المللی چغاخور

تالاب بین المللی چغاخور

تالاب بین المللی چغاخور

در استان چهارمحال و بختیاری، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی، تالابی زیبا و ارزشمند قرار دارد.
تالاب چغاخور با وسعت ۲۳۰۰ هکتار و در ارتفاع ۲۱۰۰ متری کوهستان مرکزی زاگرس در میان دشتی سبز به وسعت ۷۰۰ هکتار و در دامنه ارتفاعات برآفتاب در شمال وکلار درجنوب غربی، منظره ای دیدنی و آب و هوایی مرطوب فرح بخش دارد که از مناطق خوش آب و هوای ییلاق استان است.

مساحت آبی تالاب چغاخور چیزی در حدود ۱۳۶۰ هکتار تا قبل از احداث سد چغاخور بر روی آن بود تا این که با ساخت سد روی آن به ۲۳۰۰ هکتار افزایش یافت . از سال ۷۸ به دلیل گونه های جانوری نادر در اطراف این تالاب و شرایط متنوع زیستی آن سازمان حفاظت محیط زیست آن را منطقه شکار ممنوع اعلام کرده است و آن را تحت پوشش و حمایت خود گرفته است. منطقه ی شکار ممنوع تالاب  تا ۲۵۰۰ هکتار مساحت دارد.
عمق آب این تالاب در زمان بارندگی و پرآبی به ۳ متر می رسد.

شرایط طبیعی اطراف تالاب نظیر کوه های اطراف، مرغزار پیرامون آن و… دست به دست هم می دهند تا تابلویی طبیعی و منحصر به فرد از خلقت را در این نقظه از سرزمینمان مشاهده کنیم.
وسعت سبزه زار اطراف چغاخور، در فصل گرما به علت کاهش آب، بیشتر می شود.
چغاخور آّب خود را از نزولات جوی ( باران و برف ) و چشمه های منطقه مانند چشمه سیبک، تنگ سیاه، زوردگان، اورگان، ساکی آباد، گلوگرد و… تامین می کند

ویدئو
گالری تصاویر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
معرفی ما
مجموعه بوم گردی ملک آباد از شما عزیزان دعوت میکند که بامسافرت به استان چهار محال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ از طبیعت بکر و روستاه های دیدنی و مناطق گردشگری و توریستی که سالیانه میزبان هزاران گردشگر از سرتا سر نقاط ایران و جهان می باشد لحظاتی خوش و خاطراتی به یادماندنی و با هزینه اقامت بسیار کم برای شما فراهم آورد .
سبدخرید